Onze Praktijk

U kunt bij ons voor een breed scala aan services terecht. Op de welkomstpagina vindt u onze contactgegevens. Wilt u meer weten over ons en onze specialisaties neem gerust contact met ons op!

Praktijk geopend op*:

 Dag  
 Maandag gesloten
 Dinsdag van 8:00 tot 16:00
 Woensdag gesloten
 Donderdag van 8:00 tot 16.00
 Vrijdag van 9:30 tot 16:30

*Tijdelijke openingstijden wegens zomervakantie

Doelstelling

Het is de doelstelling van mijn praktijk om hoogwaardige tandheelkundige hulp te verlenen aan alle patiënten. Ik bied in mijn praktijk: algemene tandheelkunde, cosmetische tandheelkunde en uitgebreid kroon- en brugwerk.

Eerste bezoek

Bij elke nieuwe patiënt ouder dan 8 jaar wordt er een panoramische foto gemaakt. Bij volwassen patiënten doe ik dat om een algemeen inzicht te krijgen van het gehele gebit, de botstructuren, verstandskiezen, kaakgewrichten en eventuele ontstekingen. Bij kinderen is deze foto bij uitstek geschikt om in een vroeg stadium voor orthodontische doeleinden te beoordelen of alle tanden en kiezen (in aanleg) aanwezig zijn en in de goede richting groeien. Ook worden er bij alle patiënten ouder dan 12 jaar 2 foto’s gemaakt om te controleren of er gaatjes tussen de kiezen zitten.

Het gebit van elke nieuwe patiënt wordt nauwkeurig onderzocht, niet alleen op gaatjes en eventueel kapotte vullingen maar ook het tandvlees wordt uitgebreid gecontroleerd. Naar aanleiding van de eerste foto’s en het onderzoek in de mond wordt in het kort besproken wat mijn bevindingen zijn. Daarnaast kunt u dan aangeven wat uw wensen en/of klachten zijn.

Behandelingsplan

In sommige gevallen is het verstandig om eens te praten over de toekomst van het gebit en wat er te verwachten valt in de nabije toekomst. Er wordt dan in een aparte afspraak een behandelingsplan gemaakt voor het eventuele herstel van het gebit, bijvoorbeeld als er tanden of kiezen ontbreken en de kauwfunctie niet (meer) voldoende is. De kosten voor het opmaken van een behandelingsplan worden u van te voren medegedeeld.

Beleid

In sommige gevallen kan het zijn dat ik bepaalde behandelingen noodzakelijk acht. Indien u als patiënt deze behandelingen niet wenst uit te laten voeren staat het mij vrij om u niet als patiënt te accepteren. Ik streef naar hoogwaardige tandheelkunde en daar moeten wij samen aan werken.

Tevens zal er veel aandacht worden geschonken aan het behouden en verkrijgen van een goede mondhygiëne. Zonodig zal een van mijn collega’s u instructie geven hoe u het gebit optimaal kan onderhouden zodat de kans op gaatjes tot een minimum wordt beperkt.

Betaalwijze

Alle facturen gaan via FAMED. Als u vragen over een rekening heeft, dient u die met hen te bespreken. Als blijkt dat u de rekening niet op tijd heeft voldaan, zal ik van F

AMED een melding krijgen en kunt u helaas geen vervolgafspraak meer maken totdat het voltallige bedrag is voldaan. Bij herhaaldelijke problemen staat het mij vrij u uit het patiëntenbestand te verwijderen.

Op tijd komen

Als u een afspraak heeft, probeer dan ruim op tijd aanwezig te zijn. Het zou erg vervelend zijn als de behandeling uitloopt doordat u niet op tijd was, waardoor gedurende de rest van de dag de planning uitloopt. (Uiteraard kunnen er zich tijdens een behandeling onvoorziene problemen voordoen waardoor een behandeling uitloopt)

Mocht u onverhoopt verhinderd zijn, meld dit dan minstens 24 uur van te voren, anders kan de gereserveerde tijd niet meer worden opgevuld en ben ik helaas genoodzaakt hiervoor kosten in rekening te brengen.